تبلیغات اینستاگرام فرصتی برای نوآوری در بازاریابی2021-03-23
بازاریابی در اینستاگرام؛ چگونه از اینستاگرام برای اهداف تجاری خود استفاده کنیم؟ مدیر وب
این فرآیند شامل تغییر عکس ها، متن زیر عکس ها و حتی عبارات دعوت به اقدام است. با هر تغییر، بازخورد مخاطبان را بررسی کنید تا ببینید کدام استراتژی ها بهترین نتایج را به همراه دارند. در ادامه، ما به بررسی نکات و تکنیک های کلیدی در آموزش تبلیغ در اینستاگرام خواهیم پرداخت تا شما بتوانید از این پلتفرم به عنوان ابزاری قدرتمند برای رشد و توسعه کسب وکار خود بهره ببرید. با استفاده از این آموزش ها، به راحتی برند خود را در دنیای دیجیتال معرفی کرده و به مشتریان جدید دست پیدا کنید.
حال سوال این است که کسب و کار شما چگونه می تواند یک تبلیغات موفق در اینستاگرام را با استفاده از قابلیت های این شبکه اجتماعی بزرگ پایه گذاری کند؟ برای این منظور، آموزش تبلیغ در اینستاگرام ضروری است. شما باید با استراتژی های هدفمند، از جمله استفاده از هشتگ های مناسب، همکاری با اینفلوئنسرها و ایجاد محتوای جذاب، به جذب مخاطبان هدف خود بپردازید. استفاده از بازاریابی دیجیتال اینستاگرام اصولی و موثر در این پلتفرم میتواند تاثیر بسزایی در شناخت برند و افزایش فروش داشته باشد. اینستاگرام یک بازار بزرگ مجازی است که فضای امنی را برای انواع کسب و کارها ایجاد کرده است. تمام ابزارهای و ویژگی های این پلتفرم رایگان هستند و هر فردی می تواند با داشتن اندکی مهارت در زمینه ای خاص و راه اندازی یک اکانت از اینستاگرام کسب در آمد کند.
- هرروز بر تعداد کسب و کارهایی که در اینستاگرام فعالیت خود را شروع میکنند هم افزوده میشود.
- اما چگونه این کار را انجام دهید؟ ابتدا باید بدانید که این پلتفرم چگونه کار میکند. {
- بعد از ایجاد کمپین تبلیغاتی خود در پلتفرم جریان میتوانید این اطلاعات مهم را در پنل کاربری خود مشاهده کنید تا مخاطبان خود را بهتر بشناسید و از استراتژیهای بهتری در آینده استفاده کنید. |}{
- به طور کلی، پست ها به دلیل ماندگاری بیشتر و امکان تعامل بالاتر، تعرفه های بالاتری نسبت به استوری ها دارند. |}
- پلتفرمهای رسانههای اجتماعی دارای پایگاههای کاربری وسیعی هستند که به شهرها اجازه میدهد تا به مخاطبان متنوع در میان گروههای جمعیتی مختلف دسترسی پیدا کنند. {
- اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم، تعامل کاربران بسیار بیشتری نسبت به فیس بوک و توییتر ایجاد میکند. |}
رسانههای اجتماعی دادههای ارزشمندی فراهم میآورند که برنامهریزان شهری میتوانند از آنها برای بهبود خدمات شهری و زیرساختها استفاده کنند. برای تبلیغ برندتان بهعنوان یک انتخاب ارزشمند، از ابزارهایی مثل نظرات مشتریان و دادههای نظرسنجی استفاده کنید. این روشها به مخاطبان نشان میدهد که برند شما شایسته اعتماد و دنبال کردن است.
اینفلوئنسر مارکتینگ که به عنوان پستهای پولی شناخته میشود، معمولاً شامل نوعی پاداش از طرف برند به اینفلوئنسر است، در ازای یک ویژگی در پرفایل، پستها، استوری یا ریل آنها. شاید به نظر برسد که خرید فالوور یا لایک، راهی سریع برای رشد پیجتان است! اما در دراز مدت، این موضوع فقط به شما صدمه وارد خواهد کرد؛ بنابراین برای بازاریابی اثربخش در اینستاگرام ضروری است که این موضوعات را فراموش کنید. زمانی که موفقترین پستهای تان را پیدا کنید، میتوانید متوجه شوید که مخاطبین شما چه چیزی میخواهند. لیستی از اهدافی که مایل هستید از طریق بازاریابی اینستاگرام به آنها دست پیدا کنید را یادداشت نمایید. زمانی که آموزش دیجیتال مارکتینگ را شروع می کنید، باید اهداف قابل دستیابی برای خود تعیین کنید.
برخلاف فیسبوک که محتوای متنی و تبادلات بیشتری دارد، یا توییتر که بر مکالمات فوری و خبرهای لحظهای تمرکز دارد، اینستاگرام محیطی است برای نمایش خلاقیت از طریق تصاویر، ویدیوها و استوریها. همچنین، الگوریتمهای اینستاگرام به گونهای طراحی شدهاند که تعامل و ارتباط عمیقتری بین برندها و مصرفکنندگان ایجاد میکنند که این امر به نوبه خود موجب افزایش وفاداری به برند و تقویت حضور آنلاین میشود. تنوع کسب و کارهای مشابهی که در این شبکه اجتماعی مشغول به فعالیت هستند کار تبلیغ و بازاریابی در آن را برای برندها مشکل کرده است. البته برای دیده شدن برند و نام کسب و کار باید یک استراتژی بازاریابی عالی تدوین کرد تا بتواند موفقیت برند را در اینستاگرام ضمانت کند.
در واقع، بیش از 47 درصد از کاربران اجتماعی ایالات متحده بین سنین 16 تا 34 سال، محصولات یا خدماتی را در اینستاگرام خریداری کردهاند. اینستاگرام یک کانال رسانه اجتماعی قدرتمند با پتانسیل بازاریابی قابل توجهی برای افزایش مخاطب و دستیابی به مشتریان شما است. بهترین راه برای بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام این است که بر روی رشد «طبیعی» اکانتتان تمرکز کنید. چرا که ممکن است باعث شود که در چشم مختاطبانتان غیر حرفه ای و بی دقت به نظر برسید. چطور باید از هشتگهای غیر ضروری پرهیز کرد؟ از کلمات کلیدی که بهطور مستقیم به محصول یا خدمات شما مربوط نیستند استفاده نکنید.
ممکن است یک لوگو را انتخاب کنید، اما به یاد داشته باشید که اینستاگرام آن را به صورت یک عکس ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسل نشان میدهد. با توجه به نوع مخاطبان خود، باید زمان مناسب برای پست گذاشتن را پیدا کنید. ولی توجه کنید که بهترین ساعت برای پست گذاشتن، به مخاطبان شما و به زمینه ۹ تا ۷برای پست گذاشتن از ساعت فعالیتتان بستگی دارد. از وقتی هم که امکان قرار دادن ویدیوهای یک دقیقهای فراهم شده است، شاهد محتواهای آموزشی یا سرگرم کننده بسیاری در اینستاگرام هستیم به طوری که خیلی از افراد به صورت جدی اقدام به برنامهسازی در اینستاگرام میکنند. علاوه بر این، پروفایلهای تجاری اینستاگرام به تجزیه و تحلیل دسترسی دارند تا به شما کمک کنند نحوه تعامل فالوورها با حساب خود را مشاهده کنید.
محتوای خود را به طور مداوم منتشر کنید
پروفایلهای تجاری اینستاگرام به شما دسترسی به ویژگیهایی مانند تجزیه و تحلیل، مشارکتهای پولی، دکمههای CTA و موارد دیگر را میدهند. این به شما امکان میدهد اطلاعات اضافی درباره کسبوکار خود را در بیوگرافی اینستاگرام خود برجسته کنید. با توجه به اینکه کاربران رسانههای اجتماعی در بسیاری از گروههای جمعیتی همچنان اینستاگرام را به عنوان پلتفرم انتخابی خود میپذیرند، برندها و بازاریابان باید به بازاریابی اینستاگرام اولویت دهند. کاربران اینستاگرام در تمامی ساعات شبانهروز در این پلتفرم حضور دارند.
طراحی اتوماسیون اداری
تبلیغات محیطی نیز نوعی تبلیغات چاپی است، اما در ابعادی بسیار بزرگتر و با تاثیرگذاری بیشتر. طراحی، مکان قرارگیری و هزینههای بیلبوردها با سایر تبلیغات چاپی متفاوت است و همین ویژگیها، این نوع تبلیغات را به ابزاری منحصربهفرد تبدیل کرده است. تبلیغات همان جملاتی است که مادرمان برای اینکه اسفناج بخوریم، بهکار میبرد؛ اینکه «اسفناج خیلی خواص دارد و تو را قوی میکند»، یا «اسفناج غذای محبوب ملوان زبل است» و اینجور چیزها.
به سادهترین شکل میتوانید با مشاهده و آگاهی از این آمار، میتوانید مخاطبین خود را بهتر بشناسید و محتوای مناسبتری را ارائه دهید. همانطور که اشاره شد تنها با شناختن مخاطبین قادر خواهید بود تا بازارابی در اینستاگرام را انجام دهید. برای تولید محتوا و ارسال پست در اینستاگرام هم دوباره به شناختن مخاطبین و کاربران نیاز پیدا خواهید کرد. در واقع شناخت دقیق مخاطب و کاربر هدف، پایه اولیه بازاریابی در اینستاگرام است.
{طراحی وب سایت اختصاصی
|}برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما و نحوه همکاری می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید یا از صفحه اصلی سایت دیدن کنید. همچنین برای آشنایی بیشتر با شرکت تارنما و تاریخچه فعالیت های ما می توانید به صفحه درباره شرکت تارنما مراجعه کنید. اواخر دهه ۱۹۸۰، نایکی با چالشی بزرگ مواجه بود؛ Reebok فروش بیشتری داشت و نایکی باید سریع کاری میکرد تا از این رقابت عقب نماند.
محتوای تبلیغاتی شبیه پستهای معمولی است و در برخی از تبلیغات کنار آن نوشته میشود که محتوای تبلیغاتی است. همچنین میتواند دارای ویژگیهایی مانند پیوندها و کاتالوگها باشد که در محتوای معمولی موجود نیستند. علاوه بر این، میتوانید با لایو اینستاگرام که بهخوبی نامگذاری شده است، لایو کنید. برای بازاریابی، این قابلیت به شما امکان میدهد شخصاً با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، شخصیت خود را به نمایش بگذارید و به سؤالات دنبال کنندگان پاسخ دهید.
از جمله این ابزارها می توان به استوری های اسپانسری پست های تبلیغاتی و تبلیغات ویدیویی اشاره کرد. هر یک از این ابزارها ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند که می توانند به بهبود عملکرد تبلیغات شما کمک کنند. از تبلیغات چاپی و تلویزیونی گرفته تا شبکههای اجتماعی؛ بدیهی است که این بستر، فرصتهای بیشماری برای معرفی و متمایز کردن برند شما ارائه میدهد. اگر میخواهید مخاطبانتان را جذب کنید، احساساتشان را هدف قرار دهید و آنها را به خرید تشویق کنید.
همچنین، با گوش دادن به نظرات و بازخوردهای مخاطبان، میتوانید به موقع به مشکلات آنها رسیدگی کرده و از بروز بحرانهای احتمالی جلوگیری کنید. تبلیغات در شبکه های اجتماعی یکی از موثرترین روش ها برای جذب مشتری و افزایش فروش است. اینستاگرام، با بیش از دو میلیارد کاربر فعال، به ویژه برای کسب و کارها و برندها فرصتی بی نظیر فراهم کرده. در این مقاله آموزش تبلیغ در اینستاگرام از وبسایت سامان فیروزمند – استراتژیست فروش و رشد محصول، روش های موثر تبلیغ در اینستاگرام و نکات کلیدی برای موفقیت در این پلتفرم محبوب را بررسی کرده ایم. با ما همراه باشید تا با راهکارهای تبلیغاتی که به رشد کسب و کار شما کمک کند، آشنا شوید. اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی بستری مناسب برای تبلیغات و جذب مخاطب است.
از همۀ این صحبتها میخواهیم به این موضوع برسیم که اینستاگرام در بین افراد بسیار محبوب است. به خاطر سرعت بسیار بالای بروز شدن هشتگهای شاید شانس جذب کاربران کمتر شود. اما باز هم بهتر است که ترکیبی از هشتگهای کمی طولانی و دارای چند بخش به همراه هشتگهای تک بخشی استفاده کنید. فیلترهای اینستاگرام جلوههای خاصی به تصاویر شما میدهند؛ بد نیست که از آنها به درستی استفاده کنید و قبل از انتشار، چندین فیلتر مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام یکی جذابتر و بهتر است.
مثلاً در حالی که سایر روانشناسها در اینستاگرام تصاویر ثابتی را با دستورالعملهایی در مورد تشخیص شرایط روانی منتشر میکنند. برای متمایز شدن پیج یک روانشناس، میتوانید مخاطبان را سرگرم کرده و در مورد آزمایشهای روانشناختی جالب، ویدیو ارسال کنید. بهترین زمان برای انتشار پستها بسته به نوع کسبوکار و مخاطبان شما متفاوت است. با استفاده از ابزارهای تحلیل، میتوانید بهترین زمان برای انتشار پستهای خود را پیدا کنید. همچنین، میتوانید پستهای خود را از قبل برنامهریزی کنید تا در زمان مناسب منتشر شوند.
برای اینکه بتوانیم بهتر به همه زیر مجموعههای بازاریابی اینستاگرام بپردازیم، موضوعات انتخاب شده برای این مقاله را در قالب ۷ مرحله اصلی دستهبندی کردهایم. تبلیغات همسان و تبلیغات بنری هم از جمله موثرترین انواع تبلیغات دیجیتال هستند. 83 درصد از مشتریان اعلام کردهاند که عکس محصول روی تصمیمگیری آنها برای خرید تاثیر مستقیمی میگذارد.
وقتی در مورد یکپارچگی برند صحبت میکنیم، مشخصاً منظورمان ویژگیهای ظاهری آن نیست؛ شما میتوانید در تمامی پستهای اینستاگرامتان یک خط داستانی را دنبال کنید. مثلاً پستهای صفحۀ اینستاگرام ردبول، همگی انگیزشی هستند و به داستان برند مرتبطاند. شاید شما بخواهید که از فید اینستاگرام برای معرفی و فروش محصولات خود استفاده کنید. کاربران زمانی که برای شما نظری مینویسد توقع دارند شما به آن کامنت پاسخ دهید. نوشتن پاسخ برای کاربران باعث افزایش سطح اعتماد و رضایت از شما میشود و البته باعث ایجاد روابط بهتری بین شما و طرفدارانتان میشود. این قضیه برای اکانتهای شخصی هم صدق میکند؛ اگر فردی ببیند که شما به کامنت وی پاسخ نمیدهید، دیگر برای شما کامنت نمیگذارد و احتمالش هست که از شما ناراحت شود.
البته میتوانید کپشنهای طولانیتری هم بنویسید، اما سعی کنید خطوط اول را انقدر جذاب بنویسید تا در نهایت کاربران دلشان بخواهد تا انتهای مطلبتان را بخوانند. برای اینکه بتوانید IGTV منتشر کنید، میتوانید این کار را از طریق اپلیکیشن اینستاگرام و اپلیکیشن مجزای IGTV هم انجام دهید. حسابهای کاربری تایید شده یا همان Verified امکان انتشار ویدئو تا 1 ساعت را دارند اما حسابهای کاربری دیگر، از 1 تا 20 دققیه هم میتوانند منتشر کنند. علاوهبر این، شما میتوانید یک سری از استوریهای آموزشی یا دستورالعمل خرید از برندتان را ایجاد کنید که میتوانید آن را در بخش هایلایت استوری اینستاگرامتان قرار دهید. استوری اینستاگرام به شما اجازه میدهد تا به تعداد بیشتی پست در اینستاگرام منتشر کنید.
اطمینان حاصل کنید که آنها پاسخی نیز دریافت میکنند که آنها را به کامنت گذاشتن دوباره تشویق کند. اپلیکیشنهایی نیز وجود دارند که میتوانند در پیدا کردن بهترین زمان برای اشتراک گذاری پست در اینستاگرام، به شما کمک کنند. اگر عبارت “Best Time To Post On Instagram” را سرچ کنید، میتوانید این ابزارها و اپلیکیشنها را پیدا کنید. تحقیق در مورد این مسائل زمان زیادی نخواهد برد، اما برای بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام بسیار ضروری است. در حقیقت، شناخت الگوریتم اینستاگرام برای لایک، پست و دیگر فاکتورها جزو اولین مراحل در تدوین استراتژی است. برای دیدهشدن بیشتر در یک جامعه هدف خاص، هشتگهای محلی و تخصصی انتخاب کنید.
اما این مخاطب از چه راهی ممکن است جذب صفحه ما شود؟ یکی از راههای کلیدی و موثر آن، ایجاد یک شبکه در اینستاگرام است. هر تصویری و ویدیویی را هم که در اینستاگرام آپلود میکنید، میتوانید اطلاعات خوبی را از آن از طریق بخش Insight بدست آورید. سایتها و ابزارهای مختلفی برای تحلیل آمارها و دادههای صفحه اینستاگرام وجود دارد.
اینستاگرام با امکانات چندرسانهای خود و ارتباط مستقیم با مخاطبان فرصتهای بینظیری را برای ارتقاء برند، جذب مشتریان و ایجاد فروش فراهم میکند. در این مقاله، به بررسی مفهوم اینستاگرام مارکتینگ و آموزش صفر تا صد اینستاگرام مارکتینگ میپردازیم. بعد از اینکه اهداف تبلیغاتی خود را تعیین کردید وقت آن رسیده است که یک بازنگری بر روی مخاطبین اینستاگرامی خود داشته باشید. کار تمام است به راحتی این مورد قابل انجام خواهد بود.توصیه ما این است که قبل از راه اندازی کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام مخاطبین مد نظر خود را پالایش و دسته بندی نمایید. بدون محتوای مناسب و هدفمند، حتی بهترین تبلیغات نیز نمی توانند به نتایج مطلوب دست یابند. در مراحل اولیه، شناسایی بازار هدف و درک نیازهای آن ها اهمیت بسیاری دارد.
همچنین استفاده از هشتگ های مرتبط و پرطرفدار می تواند به افزایش دیده شدن پست ها و جذب کاربران جدید کمک کند. ماجرای قصهگویی را که یادتان است؟ در دنیای تبلیغات، محتوا یکی از ارکان اصلی است. محتوا به کسبوکارها کمک میکند تا با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار کنند، داستانی بسازند که جذاب باشد و تأثیر بگذارد و یک مشتری بالقوه را به مشتری وفادار تبدیل کند. تولید محتوا کار سادهای به نظر میرسد، اما ساخت محتوای عالی که با مخاطب همصدا شود، چالشبرانگیز است. علاوه بر این، با وجود کانالهای متعدد، موفقیت در گرو استفاده از محتوای مناسب، در زمان مناسب و برای مخاطب مناسب است.
پیش از زمان انتشار پست در اینستاگرام بهتر است تعداد پستهای روزانه را مشخص کنیم. به نقل از وبسایت CoSchedule بهتر است روزی یکی دو پست در اینستاگرام خود منتشر کنید. استفاده از پالت رنگی مشخص در طراحی به یکدست شدن صفحه اینستاگرام شما کمک زیادی خواهد کرد. اضافه کردن هشتگ در قسمت بایو صفحه اینستاگرام هیچ کمکی به شما نمیکند.
برای دریافت این اطلاعات، روی آیکن سه خطی کلیک کنید و سپس گزینه Insights را انتخاب نمایید. پس از آن روی زبانه Audience کلیک کنید و به پایین صفحه بروید تا چیزی شبیه به تصویر بالا ظاهر شود. هر تصویر یا پستی که در اینستاگرام میخواهید منتشر کنید، میتواند هزاران کلمه برای توصیفش در نظر گرفت.
وب سایت منبع